Monday, August 01, 2011

:: checklist R.A.M.A.D.H.A.N # 1 ::

Assalamualaikum wbt....

aritu ada baca dalam SOLUSI 2011 edisi ramadhan..diorang ada sediakan checklist utk puasa tahun ni...insyaALLAh..saya akan mulakan dengan yang paling simple dan senang untuk buat....jom sama-sama check untuk minggu pertama ramadhan tahun ni..~^^~
tak susah pun..senang ja..








"Check List Ramadhan minggu 1"

Bangun awal pagi
Solat sunat taubat
Bersahur
Bersugi
Membaca al-Qur'an
Berselawat untuk Nabi s.a.w
Solat Terawih
Niat berpuasa sebelum tidur
Tidur awal supaya dapat bangun awal
Banyak berdoa supaya dipertemukan dgn lailatul-qadar
Menghadiri majlis ilmu/ membaca buku ilmiah
Beristighfar


(Solusi,2011)
p/s :  pesanan untuk diri saya sendiri...^^"
jom perbaiki diri !!! semoga perubahan di bulan mulia ni berkekalan untuk sepanjang tahun..insyaALLAH


11 comments:

Citarasa Rinduan said...

alhamdullilah..
itu yang kak suka sangat2 dgn dunia blogging..
thank sayang, syer sesuatu yang baik2..
marilah kita ke arah kebaikkan..amin

Red said...

jom :D

rara pinkmafia said...

owh ada checklist jugak eh.hehehe

iPai said...

jom ..

wah ikut minggu tuh .. minggu kedua n ketiga mesti yg lg hebat ni ..

Ana Jannah said...

izin share ye...:)
syukran....

Kapten Atok said...

thanks mengingatkan

Afiqa Dayana said...

jom jomm, perbaiki diri sama2 ! hihi :)

delarocha said...

terima kasih

fieha said...

alhamdulillah..bagus wat cek list ni kan..mcm mutabaah amal.. :)

Afida Anuar said...

InsyaAllah..nak cuba ikut checkist ni la..tp apa kes 11.41 tak tidur lagi ni? he he..akak la;)

SweetLikeWhat said...

nice checklist.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...