Tuesday, August 09, 2011

:: checklist R.A.M.A.D.H.A.N # 2 ::

Assalamualaikum wbt...

jom kita tengok checklist minggu #1 Ramadhan!! (<----- klik2 )
amacam?? kalau semua dah buat.. Alhamdulillah.. minggu ni masuk minggu kedua puasa kan..
apa kata kita upgrade amalan kita.. saya pun tengah cuba2 untuk upgrade..
dapat saham akkhirat tau..insyaALLAH..buat dengan ikhlas...^^"

jadi apa lagi..kita TOPUP kan amalan kita untuk minggu ni..gabung dengan minggu lepas..
boleh ja...insyaAllah ^^! kita sama2 buat okay?

" checklist untuk minggu kedua puasa "


Solat sunat tahajjud
Solat sunat hajat
Membaca al-Ma'thurat at least dua kali (pagi & petang)
Niat yang baik sebelum bekerja/belajar
Solat sunat dhuha




(Solusi,2011)
p/s :  pesanan untuk diri saya sendiri...^^"
jom perbaiki diri !!! semoga perubahan di bulan mulia ni berkekalan untuk sepanjang tahun..insyaALLAH





14 comments:

sifu im said...

tq atas peringatan..sesungguhnya manusia sentiasa lalai

cikceriacorner said...

terima kasih atas ingatan ini..:)

Shafiq said...

Saya yang baca ni pun turut teringat dengan peringatan ini.. :-)

dwaty said...

insyaallah...

fieha said...

tq jan..insyaallah cuba topup amalan du bulan berkat ni.. :)

iPai said...

ni maksudnya tambahkan lagi dari checklist satu kan ?

uhuh .. rasa cam takleh tambah lg ni.. masih fokus kat checklist no 1 lg ..

nurani said...

sme2 slg beringt..:)

darkrose~ said...

bagusnya~:) ros pown amalkan ma'thurat~:) pas subuh n asar~:) salam kenal..jom join GA ros~:)

Eddy Dce said...

same2 la kita meningkatkan amal ibadah di bulan yg mulia ini...insyaAllah...

Afida Anuar said...

Ma'thurat tak pernah buat, pasai lepas solat asar kat opis terus berpusu2 pulang tuk masak;).. eh tuk beli makanan.. he he:)

InsyaAllah cuba amalkan ma'thurat di hujung minggu..doakan!

civil kawan(kure2) said...

hehe lebaran semakin hampir.. mengira detik hari berpuasa je nie.. hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

awek sapa lan ni..beruntung la pakwe dia

Dawia.Honeyputri said...

Sama sama lah tingkat kan amalan bersama.. insyaAllah ;)

ZORA said...

nice...sme2 kita tngkatkan amaln mulia sempena bulan ramadhan ni..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...