Thursday, April 14, 2011

:: ibu suka makan kusyen ::



Assalammualaikum wbt..
terbaca berita ni dalam paper tentang PICA.... pernah dengar la ttg PICA eater ni sebab ada belajar dalam kelas. Pica eater ni adalah orang yang suka makan benda yang bukan makanan... biasanya budak2 kecik..suka masukkan pape dalam mulut..ni la perangai Pica

kisah ttg ibu yang suka makan kusyen ni berlaku kat AS..disebabkan tekanan perasaan time kecik2 dulu dia menjadi ketagih nak makan kusyen sofa...bahaya kat kesihatan ni...huhu..dan yang paling menakotkan, sejak beberapa tahun yang lalu ibu ni dah makan 7 sofa..ni kes ketagih yang teramat.. walaubagaimanapun dia sedang mencari penyelesaian untuk berhenti dari tabiat ni..adei..macam2..
semoga dia mampu buang tabiat ni ~

lecturer saya pernah cerita yang pica eater ni akan memasukkan apa saja benda ke dalam mulut mereka...dari tanah, bateri, kapur....pernah dengar x orang mengandung yang suka makan sabun, gigit plastik?? .. ni mmg sgt bahaya sebab kemungkinan boleh memberi masalah kepada bayi yang dikandung...

so sesape yang rasa dia suka makan bahan bukan makanan ni sila2 jumpa dokter dan dapatkan nasihat...okay..



ni la ibu yang suka makan sofa tu...macam mana la dia bley telan kusyen tu..ish3~




ni plak suka makan buih sabun..hehehe~


p/s : saya dulu suka gigit hujung bantal..hehehe gigt ja..xdalah sampai nak telan.. (^^~ sekarang dah x buat dah..



12 comments:

saya YANA said...

ahha.. Yana suka gigit kuku.. dulu la.. sekarang tak.. hihih..

Wafiy Suzly said...

kalau makan beras tu kira camne? bila bosan akan ambik sikit beras dan kunyah3, cane tu?

HAZWAN17 said...

bahaya tu sampai makan kusyen..boleh kenyang ke..nak try jugak la..save sket duit tak payah beli makanan..makan je kusyen kat umah orang

Wafiy Suzly said...

entries idea comingg...

Gen Fujita said...

Pergh, bahaya tu. Dah la sofa bukannya murah, takkan nak makan sofa buruk, mesti la nak sofa baru, yelah kalau makanan pun takkan nak makanan yang dah orang buang-buang, betul tak? Ha ha...

rafiuddin yusoff said...

dulu sampai sekarang saya suka makan nasi.. mcam ne nak hentikan tabiat nie eh??? hahaha

Puan Kutu said...

isk dasyatnya sedap ker mkn sofa tu ekk..

adan said...

wah... giler er.. macam sedap je sofa tu.. nyumnyum.. ^_^

Afida Anuar said...

uishh..boleh hadam ke sofa tu bila dah masuk perut? macam2 ...

IMANSHAH said...

jgn makan seluar dalam sudey

senyumSOYA said...

saya YANA
heheheh..yana..ramai gak y suka ggt ku,ku...time skola dulu ramai y buat..(^^~


Wafiy Suzly
okay lagi kot..beras tu sbhagian dr makann..hehehe..sakit prot tanggung sdiri okay?? hehehe

HAZWAN17
t kena ketok kapla makan kusyen umah org....heheheh

Gen Fujita
high class..cari sofa baru bley plak harga ribu2~ muflis la jwabnya...


rafiuddin yusoff
din..yang tu aku x tahu la..asanya 100% rakyat malaysia makan nasi..hahahh


Puan Kutu
sedap kot akak...hehhe..jom try..mane la tahu kot2 pasni bley masok tb...heheh


adan
cam penah try makn ja..(^^~


Afida Anuar
tula akak...prot dia dah biasa kot..akak x nak cuba ka?? (^^~


IMANSHAH
hahahah....kalau mkn y tu x tau eden nak kata pa dah..(^^_

aKu kAmEn RiDeR oOo said...

hahaha..saya dulu suka hisap ibu jari..sekarang umur 20 pon still hisap lg..xtau nk buang tabiat ni cm ne..ad cara x??kongsi la dengan sy..follow la sy..(mak aiii dan lg suggest my blog..hahahaha)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...