Sunday, April 10, 2011

:: antara Tom-Tom Bak & Adik-Adikku ::

Assalamualaikum wbt.. 
sibuk sikit minggu ni.. esok ada test undang-undang kat main campus..huhuhu...pening kepala tengok notes tentang Hudud ,Qisas & Takzir... hak Allah, Hak manusia....bagus jugak tahu pasal benda ni.. benda baru.. benda yang boleh dipraktikkan dalam kehidupan.. bagos kalau kat Malaysia ni boleh jalankan hukuman hudud.. masalah sosial akan berkurang..masyrakat akan lebih jujur..(^^~

Bismillahirrahmanirrahim..
"Ya Allah..jangan kau lalaikan aku dengan benda2 yang tak berfaedah...yang boleh menghilangkan niatku.. kau kembalikan jiwaku ke landasanMu andai diri aku tersasar dari jalanMU.." 

okay, sal entri.. dulu2 suka sangat Tom Tom Bak..hehehe sebab dapat tengok budak2 comel menunjukkan bakat... dulu terikut gak sama-sama buat trademark TTB.. sambil tepuk 2 tangan bila tengok crita ni...
budak2 dapat tunjukkan bakat..menyanyi menari..berkomunikasi...menarik.. 




tapi kan....skang ni ada rancangan yang saya rasa lagi bermanfaat iaitu.. "adik-adikku" 
kat sini diorang diajar, mengaji, bertarannum, berpidato malah dibekal banyak ilmu agama yang boleh membawa manfaat..teringin nak masuk gak tapi umor dah mencecah 21 tahun hhehehe.....  x layak...
best tengok adik2 ni petah bercakap..

papepun.. 
banyak beza antara dua rancangan ni..mana satu yang kita pilih adalah hak kita....semua bergantung kat kita.. x salah berhibur..x salah mencari hiburan.. tapi biar berpada..


p/s : doa kan saya esok ya... isnin, 8 pagi...(^^~ semoga diberi ketenangan menjawab soklan exam.. insyALLAH..





7 comments:

deeya said...

dya suke rancangan adik2ku .. dari yang pertama smpai ke-2 . seronok sangat ! siap rakam lagi pakai fon video diowang .. ahakz ! gud luck 4ur exam dear :)

FaiZaH YaaKuB said...

hurm tu belum masuk rancangan idola kecil lagi..

jgn salahkan anak kalau besar nanti nak jadi artis...

Mat said...

malaysia dah ada bakat lahir dari tomtombak macam adik haziq tu. Adik mia sara tu..

Amin. Moga exam succes.. :)


u-turn haji ali

Afida Anuar said...

hehe..bila besar2 ni baru teringin nak jadi budak kecik yer dak?

shahjiehan said...

hudud- salah ngan hukum Allah
Qisas - Salah ngan manusia.balasan setimpal.
takzir- er..lupa... heeeee

cayrol said...

seronok tengok Adik2 ku...
tak sangka mereka begitu pandai sekali berpidato...

Rancangan wanita Islam Safiyya TV9 jauh daripada konsep Islam

senyumSOYA said...

deeya
maceh!..da abes da..alhamdulillah~


FaiZaH YaaKuB
mintak dijauhkan..xnak anak2 nanti jadi artis..takot~ doa byak2~


Mat
maceh..da abes xm..tggu final plak..=)

Afida Anuar
aa..tringin sgt nak jadi muda balik~ heheheh

shahjiehan
heheh..takzir selain hudud and qisas.. hukuman kat msie adalah tahzir~


cayrol
yup!! stuju..jeles2~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...