Sunday, May 15, 2011

:: saya sayang DIA & DIA ::

Assalamualaikum wbt..


buat DIA & DIA yang pernah menjadi guru saya..
Terima Kasih
Terima Kasih
Terima Kasih

Terima Kasih
Terima Kasih
Terima Kasih..

kerana menjadikan saya
seperti hari ini..
Maaf andai
anakmu ini dulu
nakal
suka ponteng
suka bagi alasan
malas
dan 
seribu macam perangai 
yang buat cikgu2 pening...

teringat meja biru kecik yang pernah saya duduk
teringat pemadam papan hitam yang kena atas kepala
teringat rotan bulu ayam melekat kat tapak tangan
teringat kapur putih,kuning,hijau biru..
teringat buku buku latihan sekolah..
teringat buku petak besar-besar..

syukur dengan kenangan itu..




SELAMAT HARI GURU CIKGU!!!

Ya Allah..sempena hari guru ini..
aku memmohon darimu ya ALLAh..
kau ampunilah dosa-dosa mereka yang pernah menjadi guruku
kau tempatkan mereka ditempat yang selayak nya..
dan kau berikanlah mereka ketenangan di dunia dan diakhirat
amin..


semoga sentiasa murah rezeki dan dapat memartabatkan anak bangsa..
semoga sentiasa sihat dan tersenyum
semoga selalu ingat saya ni..
budak kecik yang suka senyum  ~^^!


sekali lagi...

SELAMAT HARI GURU
::  doumo arigatou  ::




13 comments:

Eyrique Ettiqazz said...

eh sama la cite kita...meja biru,buku petak2 n so on...selamat hari guru kpd semua guru..jasa kalian x terbalas rasanya..

senyumSOYA said...

citer apa EE? heheheh...

betol2..jasa guru x terbalas.. terima kasih cikgu~

Anisa Hang Tuah said...

selamat hari guru

Syukri Kamaruddin said...

menyesal dulu degil, xnk ikut ckp cikgu~~ hukhuk.. love all the cikgu :)

cik hemo hemo said...

SAAAAAANGAAAAT rindu sekolah !!!! tsk tsk.

Citarasa Rinduan said...

kak ayu yang baca pun terharu inikah pula seorang guru..

selamat hari guru utk semua..

iPai said...

ni mesti nakal masa sekolah ni .. hee.. Amin3 ..


Selamat Hari Guru

Afida Anuar said...

selamat hari cikgu;)..

teringat jugak kat pembaris kayu yaang tebal tu, yang asyik hentam tangan tiap kali buat salah. Satu soalan matematik salah, 10 kali tangan kena hentam. Tapi syukur sangat, sebab tu... sebab gigih cikgu...sebab Allah nak kasi, akhirnya di sini kita. kan?

storyfromme said...

selamat hari guru kepada semua guru dan bakal guru di dunia ini :)

adan said...

guru umpama ibu bapa kat sekolah..

selamat hari guru buat cekgu2..

syairahmohdanuar said...

rindu kat cikgu2 dulu :')

shahjiehan said...

selamat hari guru jugak


jom baca dan komen Aku seorang Guru Pelatih.

senyumSOYA said...

hehehe..
jgan lupa jasa guru okay..

sayang cikgu!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...