Wednesday, September 28, 2011

:: Normal Range for Malaysians Projects ::

Assalamualaikum wbt..

Kalau korang tak pernah screen for thalassemia (salah satu penyakit darah yang disebabkan oleh keturunan and can be inherited), Source:http://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/thalassemia/ korang boleh check di Hospital Ampang. It's FOC! 





Asians mengamalkan diet yang berbeza berbanding westerners. Plus, saiz badan juga mungkin mempengaruhi perubahan dalam sistem tubuh. Dan ini mungkin boleh menyebabkan perubahan pada normal range bagi orang Asia. Sekarang kalau buat blood test, pihak hospital perlu merujuk kepada established westerners normal range reference. Oleh itu, kami buat projek ni untuk establish normal range sebagai reference for Malaysians. Strictly ONLY FOR MALAYSIANS. Besides, kami menjalankan screen for thalassemia dan iron-deficiency untuk korang. 









Kalau buat di private lab, harga sebenar adalah RM600++ Itu tak termasuk dengan hantar sampel untuk check DNA (further confirmation) which is worth total RM1000++ Tapi kami bagi secara PERCUMA! Seriously, PERCUMA! Whenever you guys free, datangla ke Hospital Ampang. 


Kami ada buka booth di lobi. Dari: 8.30am - 1.00pm Every Monday, Wednesday and Friday Selepas jam 1.00pm, sampel akan dihantar terus ke makmal. Keputusan ujian boleh diterima selepas 2 bulan. Ya ya. 2 bulan. Lama sedikit sebab kami buat banyak test dan salah satu test memerlukan a batch of 200 people untuk sekali run. tapi, yang pastinya, KEPUTUSAN UJIAN BOLEH DITERIMA SEMULA DAN IA ADALAH P&C! 


Sila 'Like' facebook kami http://www.facebook.com/pages/Normal-Range-for-Malaysians-Projects/172438119485915 




p/s: maaf sebab bahasa rojak. akan dibetulkan kemudian :P Kalau tak faham atau nak tahu dengan lebih lanjut, boleh call kami atau tanya melalui facebook page.


p/s : ni amanat kawan saya...student master kat sini .dia suruh post projek ni kat blog... sesape yang berminat bley join..free ja.. tak payah bayar.. lebih kurang macam medical checkup..^^" sama2 kita perbaiki mutu kesihatan rakyat Malaysia!!



4 comments:

aamalinaazman said...

menarik2!
kalo la dekat sabah ni kan..heeee

Afida Anuar said...

Ampang... insyaAllah kalau sempat singgah. Ni sampai bila ni?

Unknown said...

akak...ajarkan sy biochem..huhuhu...

cik bulan said...

aigoo..hahaha..baru je buat test tala ngan anaemia kat lab hema ritu..haha...

alif:selamat pecahkan kpala buat biochem tu..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...