Friday, September 09, 2011

:: berdenyut-denyut kasih M.E.D.I.C ^^" ::

assalamualaikum...
saya amik ni dari perbualan kawan2 saya...
saya sekadar pendengar & pencatat,,
seronok dengar diorang buat cerita..
okay....kisahnya..




terjatuh pen di tangga surau hospital...terjatuh di depan seorg lelaki...

Dr.Iffah: dlm hati (tak payah amik la). cepat2 dia 'melarikan diri'...
Dr.Ali : saudari!,pen kamu ni.
Dr.Iffah: Allah...terima ksh.
Dr.Ali : Kamu solat sunat dhuha ya?

Dr.Iffah: Tunduk.dlm hati.(tak perlu kot tanya soalan mcm tu)
Dr.Ali : Saya pergi dulu.(Dalam sibuk2 pun sempat lagi mencuri waktu utk
 Tuhan.Ya Allah,kurniakanlah aku pasangan yg mnjga sunnah RasulMu.)


tajuk tu kawan kasi.. klakar gak bunyi tapi layan ja kan..hehhehe...tapi ni ada kawan sorang lagi yang sambung cerita ni......^^"


"akhirnya dr iffah tak pilih dr ali, sebaliknya memilih dr kassim yang bukan sahaja selalu solat dhuha, malah selalu juga solat tahajud..dr ali tu sebenarnya baik juga, sayangnya dia hanya pandai berdoa mahukan 
pasangan yang menjaga sunnah, tapi dia sendiri tak berusaha menjaga sunnah..allahu'alam.."




p/s :: berusaha jadi yang terbaik untuk dapat yang terbaik.... mampukah ??  semoga diberi kekuatan..insyaAllah..^^"









18 comments:

Aku Si Pujangga said...

semoga berjaya.. :)

insyallah..

http://sipujangga89.blogspot.com/

Anisa Hang Tuah said...

all the best!

abghani said...

jadi terbaek hal dunia dan akhirat

fieha said...

kena jadi yg solehah dulu kan jan.. :)

Mr AnOnymOUs said...

nk yg baik kna la jd baik dulu;)

NMH said...

comel je..insyaAllah..=)

KAMIHIDUP said...

smart je cerita tu. nak yang baik kita kenalah berbuat baik. :)

cik bulan said...

tu la kan..bnyak dengar nak pasangan yg baik2 ..alim2..diri seniri dak pon..hahak..*pringatan utk diri sini jugak..weeeeeee~

dill said...

semoga dipermudahkan. insyaallah.

dill.

missina said...

tulah kan,,kena jd baik dulu brlah harapkan seseorg yg baik,,,

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kena jadi baik gak kan.. baru leh dapat yang terbaik.. tol x :)..

CTK said...

senang cakap dr buat..
pengajaran yang bagOs..
goood entri :D


http://khayalan27.blogspot.com/

adan said...

perghh.. nice entri beb.. selalu je nak yg terbaik.. tp diri? peringatan wat diriku.. thanks

Afida Anuar said...

perghhh..denyut kasih medic terbaik!..

Umie Artoqiemie said...

tajuk memang x leh blah.. pandai kawan iffah pilih..

SweetLikeWhat said...

nice entri..pengajaran yang bagus :)

iPai said...

diciptakan berpasang-pasang dan sepadan .. jika nak baik, kita sendiri yg kena baik ..

[sutera kasih] said...

mcm novel denyut kasih medik pulak hehe

jika kita nk pasangan yg baik, kita kena perbaiki diri jgk menjadi baik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...