Sunday, September 18, 2011

:: Krisis air berlarutan ::

Assalamualaikum wbt...

"Perhatian kepada semua pelajar kolej 17, bekalan air di UPM akan terputus untuk jangka masa dua hari, sila pastikan anda menyimpan bekalan air yang secukupnya untuk kegunaan harian dan mengelakkan pembaziran, segala kesukaran amat dikesali "


lebih kurang cam ni la announcement tadi.. saya baru ja baru balik dari klinik bila bekalan tu terputus, nasib baik dah mandi awal2 tadi..^^".. setitik pun x da.. ramai yang terpaksa mengangkut air kat pili bomba..penat2..T.T

time susah2 macam ni la kita akan menyalahkan orang lain kan..
"ape punya pengurusan da....pam pun bley pecah.."
" baru start semester dah x da air??!! OMG..nak balik rumah!!! "
" ktorg dah la kena raging ngn tepung ngn lipstik tadi...muka pun blom basoh.agak2 la.."

tu la antara kata2 yang mungkin kluar dari mulut penghuni kolej 17 ni..nak x nak kena terima..nak basuh baju pun kira qada' 2, 3 hari lagi ya... =.=" baju -baju tu dah la banyak..maunya pengsan nak basuh pasni...errr...lou x mandi dua hari takpa kan? ^^"

papepun.. waktu senang sebelum susah kan.. 
time susah ni sama2 kita bantu yang sangat susah..
macam saya ni....
mana larat nak angkat baldi besar berisi air masuk rumah kan..hehehe ^^!
jadi sesape yang kesian kat bdak keciktaklaratnakangkatbaldiair boleh la tolong2 ringankan tangan ya...

p/s : suruh cik bulan la tolong angkat..bley?

16 comments:

farah hanim said...

berlartun smpai dua hri
ya allah :(

cik bulan said...

hamboi2..saye plak kena..waaa..akak dok wing mana..wing saye ni pili bomba pon dah tadak air..nak wat acaneee...waaaaaaaaaaaaa..T.T..

cik bulan said...

psst..jom balik umah akak boleh..weeeeeeeee..hahahaha..:D

meaw said...

dah tu kang mandi tak p kelas ? :P

Hanis MY said...

sgt tak besh bilo takdok air kat kolej huhu...jgn lupa buat stok air dlm baldi

lieko hirahata said...

hihi agak2 bile ade air balek ye? tadi singgah kolej tgok xde air, balek laaa rumah balek ;p

mocha~ said...

tsk tsk..baru nak adapt! dah mcm2 jd..

cik najihah said...

walamak..naseb baik kat umah..weee

Freaky said...

nak mandi, nak buang air. macam mana ? maigod !!!

JIJI YU said...

derita woo takda air..baek tkder letrik la

Azham Vosovic said...

serious xda air? menderita...huhuhuhu

saya cello191 said...

xde air mmg tak best...
xde semngat nk p class~~

IMANSHAH said...

banyak2 sabar deh

Afida Anuar said...

he he..akak pun dah pernah rasa takdak air kat u ni.. Allah..mencabarnya Allah je la yang tahu. Takpe..pengalaman..pengalaman...heheh

dill said...

oh. teringat zaman belajar dulu..sabar banyak2 ye

dill.

[sutera kasih] said...

teringat masa kt kolej dulu, teruk jgk if xda air..kena angkat air berbaldi2 huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...