Wednesday, July 11, 2012

kerana SAYANG itu

Sekiranya saya masih menceritakan berkenaan hidup saya kepada mereka,
maknanya saya masih dan tetap sayang mereka,
dan masih punya impian biarpun mereka tidak sayang saya.

sekiranya orang tidak sayang kita biarpun kita berusaha,
maknanya Tuhan sayangkan kita.
kerana Tuhan yang menumbuhkan rasa sayang itu.
Pasti ada sebab DIA tidak tumbuhkan rasa sayang orang itu kepada kita.
mungkin, sekiranya sayang itu tumbuh,
kita mungkin jauh tersasar dengan "sayang"nya orang itu.
Lalu kita jadi lebih sakit berbanding semasa mereka tidak sayang kita.

Ataupun,
mungkin..
orang itu sebenarnya sayang kita.
Cuma kita mungkin tidak nampak,
ataupun dia lupa memberitahu kita.


p/s : kadang2 bila kita kena marah kita terasa semacam orang yang kita sayang tidak sayang kita bukan? ^^

[ Hidup Penuh Chenta ]

7 comments:

wafiy suzly said...

penuh berjiwangan

cikceriacorner said...

heheeh..xpe dik..Tuhan lg sayang kita..kdg2 org syg kita tp dia xckp kat kita..drpd org ckp kat kita dia syg kita tp sebenonya dia xsyg kita..

CintaZulaikha said...

ada jugak rasa kekadang...

Hanis MY said...

sgt stuju dgn ayat last tu...

Afida Anuar said...

Dear...akak sudah email no phone akak...

eh..dah habis eh? mabrukkk!!

senyumSOYA said...

wafiy suzly .
heheheh..wafiy la nak jiwang2? keh3~ bley join da geng~ ajak cik hemoi2 skali...heee~


cikceriacorner
heee~ kan3~ x rugi pun kalau kita sayang kat org..heheheh


CintaZulaikha
kan3~ tp lma2 hilang la..heee~


Hanis MY
kak hanis jgn marah kat ken hamza na..t dy rasa cm x dsyangi..kih3~


Afida Anuar
Alhamdulillah akhirnya.. akak wajib dtg konvo saya bln 10 ni.. UPM ja.. x jauh pun..heee~

Ein said...

ha'ah... pastu rasa sedey sangat... :( :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...