Wednesday, May 09, 2012

langit & bonda



Melihat langit lagi ^^
kadang-kadang langit itu sendiri yang memberi ketenangan,
memberi pengharapan.
kepada diri saya
yang sentiasa lemah
yang sentiasa putus asa.

saat langit biru dilukis bersama awan putih.
tenang, cantik pada pandangan saya.
mungkin pada anda juga,
mungkin pada mereka disana.
Itu ciptaan Tuhan yang Satu
Yang Maha Kuasa.
yang mampu memberi rasa
pada insan seperti saya.

Langit adalah alat bantu saya berfikir.
pada saat saya menatap awan yang bergulung,
ego saya lungsur.
Pada saat saya merenung langit biru,
aroma takut saya menyeruak.
Pada saat semua itu,
fikiran saya seperti didesak-desak,
bagi memikirkan hanya satu,
iaitu betapa besarnya DIA.

[Hidup Penuh Chenta]


p/s : syukur alhamdulillah , terasa indah hidup bila dalam lipatan chentaNya. Terima kasih ya Allah diatas nikmat ujian dan dugaan Mu. Izinkan aku meminta dari secebis nikmatMu ini, Kau permudahkan urusan bonda ku ya Allah, Kau sembuhkan bonda ya Allah. Permudahkan urusan hariannya ya Allah. Hanya doa buat masa ini yang mampu ku kirim buat bondaku.Kau kuatkan lah semangat bondaku ya Allah. Agar aku masih mampu melihat langit bersama BONDA. Amin.

12 comments:

cha'e said...

dimana pun aku berada. . dan dimana pun kau berada. . tetap langit yang sama jugak kita pandang :)

amna said...

langit yang sama kita lihat..
rindu bonda~

syafiqakarim said...

tetap melihat langit yg sama.
berlindung di awan yang sama.


:)

Shukri Mohd Ali said...

langit sampaikan doaku pada cik kacang soya :D

sissyira said...

salam..

setinggi-tinggi langit biru..
aku sentiasa memijat rumput hijau ;)

Ryu on ahsfantasy24.com said...

Alhamdulillah,
Dia maha mendengar segala ratapan
dan permintaan kita, alhamdulillah..

~ Cik Azz ~ said...

Kenapa dengan Bonda...??

Mudah2an Allah makbulkan doa kamu... InsyaAllah...

cik hemo hemo said...

langit itu indah. indah ciptaanNya. ciptaan Dia yg tiada tandingan. :D

semoga senyum kita menjadi seindah kacang soya. hehe

wafiy suzly said...

wahh dah jadi pemuisi nampak, :)
lame tak dtg, singgah jap :)

sissyira said...

salam..

semoga bonda saya damai disana ;)

cik bulan said...

ya . cantik pada pandangan saya juga


**p/s: eh dah tahu sape? ohmai. takkan lah. hahahaha. aiyok :O. akak jgn bitau org >.<''.. kite malu malu. hahaha. (lari masuk lam longkang)

CG said...

walau dimana kita berada,kita ttp melihat langit yg sma..sya suka ayt ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...