Friday, February 24, 2012

:: Karangan untuk Allah ::

Tulisan itu umurnya lebih panjang berbanding kita,
apa sahaja yang kita tulis di dunia akan dibaca semula di akhirat.
Oleh itu,
tulislah perkara yang benar dan perkara yang baik.
Anggap tulisan kamu adalah karangan untuk Allah,
kerana ia juga dibaca di hadapanNya nanti,
juga dihadapan seluruh umat manusia.
Jangan nanti kita malu sendiri apabila karangan kita dibaca

................................................................................................................................................................

saat itu juga dada saya sebak,
kerana berkata-kata sememangnya semudah menepis lalat di pipi
tetapi perlaksanaannya sesukar menggolek bongkah di gurun.


p/s : [ Hidup Penuh Cinta ]

14 comments:

shameel Iskandar said...

Terima kasih atas peringatan.

Lagi malang apabila penulisan oleh 'mufti tak rasmi' yg mengharamkan produk tertentu(spt sardin dan milo) menerusi internet sdgkan produk tersebut adalah halal. Ia tidak sahaja mendatangkan dosa malah ia turut menabur pasir di dalam periuk nasi org2 yg bekerja di syarikat produk tersebut. lebih lanjut.

http://www.bicaradariaku.com/2012/02/pesanan-buat-mufti-jadi-jadian.html

Ruby Mahabbah Fillah said...

Assalam...

InsyaAllah sma2 la kita beringat..
mengawasi prilaku n tindakan kita...

bagus entry nie.. memwatkn sy terfikir panajg....

Moga kita semua ikhlas dlm apa yg kita tulis.. n moga memberi manfaat kpd semua..:)

InsyaAllah..:)

::FAIZ:: said...

moga Allah ampunkan dosa2 kita. amin

♥AieN ChoiN♥ said...

Semoge Apa Yang kita tulis selama ini, dapat keredhaan dari Allah..amin.. :)

diana said...

terima kasih...
nak menulis perkara2 yang boleh jadi panduan dan pengajaran untuk orang ramai

fieha said...

terima kasih jan atas perkongsian dan peringatan..tiba2 rasa risau apa la yg dah kak fieha tulis kat blog ni..huhu

Dr Hafiz said...

Assalamualaikum , Salam perkenalan , isi entri ni berisi peringatan agar menulis kerana Allah... Setiap perbuatan termasuk apa yg kita tuliskan di blog akan dipersoal di akhirat nanti... Terima kasih atas tazkirah ini.

syafiqakarim said...

itu lah.harap nya tiap tindakan kita
ada betul,kalau salah saling
perbetul.bukan makian.dan apa yg kita
kongsi kan memberi manfaat,hmm.

terima kasig slg mengingat kan :)

Sunah Sakura said...

betul tu..dan ayat selepas line putus2 tu pun sangat2 betul... :(

mocha~ said...

terima kasih sebab mengingatkan kak :)

faizah husna said...

suka entry nih..saling mengingatkan..
menulislah kerana Allah..:)
salam ukhuwah..^^

CintaZulaikha said...

terima kasih tuk ingatan yang baik nih...hehhe :)

Terbang Bersamaku said...

nice entry..sy pun sedang berusaha memperbaiki diri..terima kasih kerna berkobgsi ilmu ini..

delarocha said...

well said

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...